måndag 30 mars 2009

Genrepet mot Örgryte.

Bajen ställde upp med följande elva:

------------------- Poppen -------------------
Monteiro---Traoré-------Monday------David
---------Mikkel----------------Chanko-------
----Haris ---------------------Söderström---
------------------- Castro -------------------
-------------------- Davis -------------------

Försvarsspelet såg bra ut. Örgryte hade två chanser på hela matchen, var av den ena var öppet mål för Allbäck men likväl tycker jag att det såg tryggt ut om vi bortser från Allbäcks chans. Monday och Traoré var stabila i mitten. José tyckte jag gjorde en bra match medan David inte kom i sin rätt offensivt på vänsterkanten.

Försvaret ser mycket tajtare ut i år en förra årets höst. De två defensiva mittfältarna bidrar rejält och täpper till bakåt. Mikkel ser bättre ut än de senaste säsongerna men jag tycker fortfarande att han slår för mycket sidledspassningar istället för att utnyttja sin passningsskicklighet i djupled. Chanko var okej och även Söderström gör ett bra jobb men han kommer mer i sin rätt i mitten. Haris såg tyvärr blek ut och byttes ut. Maic gör ett mycket bra inhopp och bidrar med att Bajen har en riktigt bra kvart i andra halvlek. Castro är bästa spelare för dagen och rollen som släpand passar honom perfekt. Castro ligger bakom målet och den första utvisningen samt en handfull halvchanser. Charlie förväntar jag mig mer av men det kommer förhoppningsvis.

Det offensiva spelet ser fortfarande svagt ut även fast matchen mot Örgryte var ett fall framåt. Mittfältarna måste fylla på in i boxen och ta mer djupledslöpningar. Även ytterbackarna måste följa med upp oftare.

Min startelva mot Elfsborg blir följande:

------------------- Poppen -------------------
Monteiro---Traoré-----Igor-----Monday
---------Mikkel---------------Chanko-------
----Maic ---------------------Söderström---
------------------- Castro -------------------
------------------- Davis -------------------

Jag tror inte att TG håller med mig utan David och Emil kliver in på kanterna och Haris får en sista chans som yttermittfältare.

Inga kommentarer: