lördag 10 november 2007

Silly rykten

David Johansson till Fredrikstad

Om ryktet, att David Johansson kan vara på väg att lämna Bajen, stämmer är det högst olyckligt. Bajen har just nu en tunn uppsättning ytterbackar. Dessutom är David bra på huvudet vilket gör det än värre om han skulle försvinna. Det positiva skulle vara att Bajen än en gång får betalt för en spelare som representerat i HTFF och att Hammarby tidigare blivit av med högerbackarna Salle och Stoor utan att detta minskat lagets slagkraft nämnvärt. Positivt är även att Bajen i så fall inte låter någon av konkurrenterna lägga beslag på en av seriens bästa spelare på sin position. Dock ska sägas att jag tycker endast det är två klubbar i Norden som det är okej att Bajen tappar spelare till och det är Rosenborg och FCK.

Rami till Bajen

"Rami till Bajen" har tagit över efter "Litmanen till Bajen" som silly ryktet nummer ett. Jag tror inte att Hammarby har råd att köpa loss Rami. Dessutom är jag inte säker på att det är en bra investering för klubben. Missförstå mig rätt. Rami är en väldigt bra målvakt, med Allsvenska mått mätt, och Hammarby behöver en bra första målvakt. Men jag tror att det är bättre att satsa på en stabil allsvenskmålvakt och lägga mer pengar på en mittback än att satsa alla pengarna på Rami.

Eddie Gustafsson till Bajen

Låter kanske mer troligt en Rami men det som talar emot är, precis som med Rami, att målvakterna är under kontrakt med sina respektive klubbar ett år till och ordinarie. Därmed måste köpas målvakterna köpas och det låter som om det kan bli en svårt. Jag tog mig en titt på hur norrmännen rankar Eddie och Rami och det intressanta är att Eddie har ett högre snitt på dagbladets spelarbörs(http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotball.spillerbors?ligaid=110&ant=100).

Inga kommentarer: